dag 6: Sedona- Petrified forest- Winslow

(klik op de camera om de foto's te bekijken)


Gisterenavond dus, zoals eerder gezegd... opnieuw gaan dineren bij Mileys. De manager herkende ons nog en verontschuldigde zich voor de 20ste keer over het feit dat we de dag voordien wat langer op ons eten hadden moeten wachten. Voor ons viel dat eigenlijk best wel mee, ... maar naar Amerikaanse normen moet dat blijkbaar een enorm probleem geweest zijn. We aten beef en chicken fajita's... SUPER LEKKER en samen met de rekening bracht de manager ons een chocolate pie van het huis... met opnieuw ... een verontschuldiging. :p Yum yum! 

Deze morgen de gebruikelijke routine... ontbijten en auto inladen. Vervolgens zetten we koers naar Walnut Canyon, een smalle canyon waarvan de loodrechte wanden bezaaid zijn met dennenbomen. Hier vind je 100den rotswoningen van de Sinagua indianen, een volk dat in de 12de eeuw in deze kloof leefde. We doen er de Island trail loop en de rim trail loop. De eerste neemt ons mee, tot diep in de kloof, en brengt ons bij de overblijfselen van de nederzettingen. De tweede verstrekt ons een paar mooie viewpoints.







M&M kopen hier elk een parkpassport en zetten er meteen de nodige stempels in!


Hierna rijden we naar de Walmart in Winslow om de nodige inkopen te doen (tomaten, druiven, aardbeien, water, ...)Na de shopstop is het tijd om door te rijden naar Petrified Forest NP. Het is 14u als we hier aankomen en we picknicken snel op een campside. Snel... want de lucht ziet donker en de eerste druppels vallen al uit de lucht.

We zetten koers naar onze eerste stopplaats, nl. het visitor center. Hier stempelen M & M opnieuw hun paspoort, krijgt Matilde een krokodillentandfossiel in de hand en een interessante uitleg van één van de rangers. We wandelen ong. een kwartiertje tussen de giant logs, versteende boomstammen van miljoenen jaren oud.Onze volgende stop is Agate Bridge. Je kan dit amper een trail noemen aangezien je maar een paar meter hoeft te stappen om de gigantische boomstam, die een soort brug over de kloof vormt, te spotten.


Na de nodige pics vervolgen we onze weg, richting Blue Mesa trail. Dit is een trail van 1 mile. Via een stijl pad ga je ong 30 meter naar beneden en dan kom je in een science fiction achtige omgeving terecht. Het is een desolate plek, weinig mensen wagen zich aan deze trail. Wij waren er met ons 4 en een jong koppel. De kleuren zijn er werkelijk prachtig en de omgeving laat een diepe indruk na. Ikzelf vond dit alvast een van de hoogtepunten van onze trip so far! Ik ben alvast fan!






Het is ondertussen voorbij 16u en we moeten nog anderhalf uur rijden tot aan ons hotel, dus ... we houden het in dit park voor bekeken.
Vanavond hebben Philip en ikzelf onze eerste cocktail van de trip gedronken in de bar van de Turqouise Room. Voor mij een frozen Margarita en Philip nam een gin fizz. Yum Yum!
Hierna, ... dinner in style en nu ... zzzzzzzzzz.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten