Dag 13- 14: Moab

(geen extra foto's)

Deel 1

Vandaag= uitslaapdag. T.t.z. de wekker biepte ons pas om 8u wakker, wat voor wat zonniger gezichten zorgde in vergelijking met de vorige dagen.Omstreeks 9u vertrokken we richting Arches NP. We deden er een paar korte hikes:
Balanced Rock



The Windows



Double Arch




Sand dune arch



Skyline Arch


Hierna was het tijd voor een korte energiestop en aten we onze picknick op op de Devils garden campground. Dit is trouwens ook de enige plaats in het park waar er drinkwater voorzien is. M&M vullen hier dan ook hun lege flesjes opnieuw.Vervolgens beginnen we aan het "zwaardere" werk én iets langere hike, Landscape Arch.Deze laatste was de pittigste gezien de helse temperaturen... 95°F, een slordige 35°C in de schaduw ... dan kan je je wellicht voorstellen hoe zo een bergop hike in volle zon aanvoelt! :p



We stappen (lees: sjokken) nog even verder, want Margot wil ook graag Double O Arch fotograferen, we klimmen en klauteren eventjes ( er staat duidelijk aangegeven 'difficult trail) en Philip en Margot klimmen zelfs nog even hoger terwijl Matilde en ikzelf één van de weinige schaduwplekjes opzoeken, en ondertussen gezandstraald worden! Precies mistral!




Hierna houden we het voor bekeken... en zoeken we verkoeling op in de hotelkamer en het zwembad.Deze avond zijn we nog gaan eten bij Zax. M& M namen de"all you can eat formule", soup, salad & pizza à volonté. Philip at baby ribs met BBQ saus en ik gegrilde zalm met pasta. En nu... zzzz, want morgen moeten we alweer vroeg op!

Deel 2
Deze morgen opnieuw vroeg uit de veren. Aangezien al dat hiken M & M stilaan de voeten begint uit te hangen, gingen we vandaag een halve dag raften op de Colorado. We boekten een paar dagen geleden al bij de firma "Mild&Wild rafting" en mild it was!! LOL! Om 7u45 worden we in ons motel opgehaald door een busje, dat brengt ons naar de verzamelplaats waar we eerst wat papieren moesten ondertekenen ivm de aansprakelijkheid en hier krijgen we ook een reddingsvest aangemeten. Strak in 't pak vertrekken we vervolgens voor een humpy, bumpy ride met een bus, type American schoolbus. Hilariteit alom.






                               

Na een rit van een 45 min worden we in groepen verdeeld en krijgen we een gids en een boot toegewezen. 
We zitten samen met 4 mensen uit Salt Lake City, een koppel en een mama met dochter. Rod, de man van het koppel zet ineens de toon. FUN, FUN, FUN!
Blijkt dat hij directeur is van een nieuwszender en in de boot lijkt hij wel een stand- up comedian. We lachen ons een kriek.
We kletsen erop los, torpederen de andere bootjes en dobberen op ons gemakje de Colorado rivier af. Van rafting is niet echt sprake, want meer dan een 4-tal stroomversnellingen komen we niet tegen. Maar de 2 uren vliegen echt voorbij! Margot en Matilde springen om beurt nog eens uit de boot, want ze willen echt wel eens in de Colorado zwemmen. 








Na deze super leuke trip gaan we even in het motel langs om droge kleren aan te trekken en een belegd broodje te eten. Vervolgens rijden we richting Canyonlands. Het is inmiddels opnieuw 95°F, maar we geven niet op en na de verkoeling van deze morgen doen we nog 2 korte hikes.


 Grand vieuwpoint trail

Deze korte trail biedt je fantastische uitzichten op de canyonlands!
De hoogte is adembenemend! De afgronden zijn het ook! :p


















Zelfs Matilde is enthousiast! LOL




Hierna twijfelen we even, volgens Rod (de Amerikaan uit de raft), kunnen we Moab niet verlaten zonder een bezoekje te brengen aan de wereldberoemde Delicate Arch. Die stond ook wel op ons programma, maar gezien de difficulty en lengte van de trail en de extreem hoge temperaturen hebben we dit een beetje uitgesteld. Geen van ons 4 ziet het eigenlijk zitten om er nu nog aan te beginnen, het kwik stijgt alweer tot boven de 100°F, en het frisse zwembadwater lonkt! We besluiten dan maar om de Mesa Arch trail er nog bij te nemen en de beroemdste boog te laten voor wat het is. (We keren dan wel eens terug om de Delicate Arch te hiken :p)
en Matilde... nog steeds enthousiast... of blij dat het gedaan was voor vandaag! :-)


Na 3 dagen Moab is het tijd om morgen nog eens te verkassen. Op naar Torrey!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten