Dag 2: LA- Joshua Tree- 29 Palms


(klik op de camera om de foto's te bekijken)

Onze reis begon eigenlijk al in een beetje op 14 juli in Amsterdam. Ik boekte daar het CitizenM, een trendy airporthotel. Dit viel bij M&M zodanig in de smaak dat ze zich bij aankomst in hun kamer installeerden en er niet meer uitkwamen (Er was een rijke keuze aan series & films en... er was Free WiFi! :-)). Bij check-in kregen we een voucher voor een gratis drankje en dat resulteerde in een Margarita voor mij en een Westmalle triple voor Philip. Ook bij ons viel dit hotel zeer goed in de smaak! Op wandelafstand van de luchthaven, net en verzorgd, super vriendelijk personeel... ja... wij maken zeker opnieuw gebruik van dit hotel! Om 4u vertelde de tv ons, met het geluid van een spelletje ping pong, dat het tijd was voor Citizen Philip om op te staan.

Op de luchthaven verliep alles heel vlot, inchecken... geen wachttijd! Security... 3 personen voor ons. (Wauw, we moeten echt wel meer zo vroeg vertrekken!) De vlucht naar Londen, met British airways duurde een klein uurtje en ook daar... GEEN WACHTTIJDEN en op tijd boarden!

We vlogen met Virgin Atlantic en ik had eigenlijk een beetje mijn twijfels over deze maatschappij, maar die zijn nu volledig van de baan!

(Mooie snelheid, niet?)

 Eens op het vliegtuig vertelde de captain ons ook nog eens dat we een half uurtje vroeger zouden landen... wat een dag!! :-)Na een vlotte vlucht van ong 10u30, lieten we ons "buitenrollen" op Amerikaanse bodem. Man, man, man, ... we voelden ons als stuffed turkeys! De vlucht was eigenlijk niet veel meer dan 10u30 non stop eten en drinken à volonté! :pSoit, ... Philip en ik verwittigen de kinderen al dat de security in Amerika andere koek is en dat ze zich moeten voorbereiden op een uurtje aanschuiven om fingers te printen en foto's te nemen. En wat dachten jullie??? Na nog geen 5 min wachten zijn wij aan de beurt en nog eens 5 min later staan we al aan de bagageband!

De valiezen rollen er vlot uit en een half uur na het uitstappen spurten we al naar de bus van Hertz die ons naar de carrental service brengt.Daar is het jammer genoeg andere koek! Onderbemand en te weinig wagens, ... je raadt het al... hier verloopt het alles behalve vlot! Maar anderhalfuur later zitten we te blinken in een bijna nieuwe Nissan Armada! Amai, diene auto heeft zijn naam ook niet gestolen... hij ziet er werkelijk onoverwinnelijk uit! :p

Vlot laveert Philip ons door het drukke verkeer van Los Angeles, op weg naar ons eerste hotel.
En daar... hoe kan het anders na zooooo een vlotte reis, loopt het volledig mis!
Ik had dus op hun website gereserveerd voor 4 personen, in een kamer van 2. Hoe is dit uberhaupt mogelijk?? Soit, ... de kamer 'ns bekeken en de optie om 2 luchtmatrassen te kopen en bij te leggen wordt na grondig overleg van de baan geveegd. Gelukkig hadden we free Wifi en ik ben dus als een gek beginnen zoeken naar een nieuwe accomodatie. (De receptioniste had ons nl. heel vriendelijk uitgelegd dat er waarschijnlijk nergens vacancy's zouden zijn!!)

2 min later ... bingo! Last room! Niet getwijfeld en onmiddellijk geboekt. Helaas duurder en minder mooi dan de eerder geboekte kamer, maar wel... 2 bedden! :-) Oef! Na 24u reizen, uiteindelijk toch een dak boven ons hoofd! Tja, 't is nog maar eens bewezen... tijdens een roadtrip moet ne mens zich al soms eens aanpassen! And we did!! GOODNIGHT!

Om 3 u ben ik alweer wakker, toch nog maar een uurtje wachten en dan... hup met de beentjes! M&M vinden het helemaal niet zo enthousiast, maar dat duurt niet lang!snel nog even de valiezen reorganiseren, inladen en om 5u zitten we al in de Starbucks te ontbijten! Croissants, chocoladekoek, yoghurt, vers fruit, ... mmmm onze buikjes zijn goed gevuld als we omstreeks 5u45 richting Walmart vertrekken.Om 8u lopen we quasi alleen in de winkel, we kopen het nodige en verliezen hier wat tijd omdat Philip een Amerikaans nummer wil met internetmogelijkheid en dat ding geraakt maar niet geactiveerd. Later dan voorzien arriveren we om 10u 45 in Joshua Tree NP (gelukkig waren we vroeg opgestaan!)

Bij het binnenrijden kopen we meteen onze annual pass, hiermee kunnen we dan verschillende parken bezoeken..De eerste "hike" op onze planning is de Hidden valley trail, deze staat hoog aangeprezen op tripadvisor, is niet lastig en slechts een mijl lang. Een ideale opwarmer dus. Margot en ik nemen heel wat foto's want we fauna is niet weelderig, wel speciaal! We bevinden ons dan ook in woestijngebied.



Er staat aangegeven dat de trail ongeveer een uurtje in beslag neemt, maar niet tegenstaande onze vele stops om "oooohs en aaahs foto's te nemen", deden wij er helemaal niet zo lang over.Onze maagjes voelden alweer wat leeg aan en picknicken in Joshua Tree NP is helemaal geen straf! :)Met smaak verorberden we onze, in de Walmart aangekochte ciabatta broodjes met smoked turkey of ham, kaas en kerstomaatjes. Onder het toeziend oog van onze kleine vriend met blauwe staart. :p



Na deze korte rustpauze besluiten we om ons, niettegenstaande de verschroeiende hitte ('t is er dan 40°), aan een 2de trail te wagen. De Barker Dam trail, deze is 1,3 miles, niet lastig, maar omwille van de hitte... meer dan lastig genoeg en zijn blij als we de deugddoende airco van de wagen voelen. Ik las ook nog iets over een veld met cactussen die bij de minste aanraking hun naalden verliezen, dus wagen we het erop en rijden nog even door naar de Chollo cactus garden. Aangezien we schrik hebben de de zool van onze schoenen aan den asfalt zullen blijven plakken... blijven Philip en ik wijselijk in de auto en jumpen M & M snel uit de auto om een paar kiekjes te schieten. De hitte is echt ondraaglijk!

Het is ondertussen gelukkig tijd geworden om in te checken in ons hotel.  Na een ritje van een klein half uur bereiken we ons hotel voor vandaag Fairfield Inn & suitesDe kamer maakt de "schade" van gisteren ruimschoots goed, hij is wauw! 2 queenbedden, een zithoek met sofabank en koelkast, en een aardig grote badkamer. Als kers op de taart... een zwembad & jacuzzi! We twijfelen dan ook niet lang en plonzen met z'n 4'en in het frisse water. Na de verfrissing van zwembad en douche reden we nog even naar Pioneer Town, ... niet echt de moeite, maar wel leuk om te zien. Je waant je op een filmset van een western.En ja hoor... onze buikjes lieten alweer van zich horen. Margot wou heel graag eens pizza eten in Amerika, dus kozen we voor Pie for people! Lekker en groot! :D


En nu.... zzzzzzzz we zijn moe!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten