(klik op de camera om de foto's te bekijken)
Deel 1: Kingman- Oak Creek (Sedona)
Deze morgen waren we alweer vroeg wakker. Na het complementary breakfast verzamelden we de bagage, vulden de frigobox en weg waren we!We vervolgden onze weg via de Route 66 en onze eerste stopplaats was Hackberry General store. Een typisch, fotogeniek route 66 plaatsje met ettelijke autowrakken.
Na een honderdtal plaatjes te hebben geschoten, ... opnieuw de auto in en naar de volgende bestemming: Seligman. Hier bevindt zich "Delgadillos Snow Cap", wereldberoemd voor hun ijs en shakes, maar ook voor de humor die er wordt gebruikt. (Ons werd gevraagd of we gebruikte of nieuwe servetten wilden :-))
We sloeberden ons ijsje op in de daarvoor voorziene zeteltjes, met zicht op Route 66. Ook hier klikte onze camera erop los!
Gelukkig zijn de temperaturen vandaag wat aangenamer! Slechts 26°!
We stappen alweer de wagen in en rijden nu naar Watson Lake. Een prachtig meer in de buurt van Prescott.
De toegang bedraagt $2 per auto, dus daar kan een mens niet voor sukkelen!
Zeker niet als je het panorama ziet! PRACHTIG!!
We doen er een korte hike over de dells en ja hoor... nemen alweer een hoop foto's! :-)
Na een uurtje houden we het voor bekeken en beslissen om nog naar Jerome te rijden. Dit is een oud mijnwerkersstadje in de bergen. Het werd in 1876 gesticht en de aanwezigheid van een heel productieve kopermijn zorgde voor veel werkgelegenheid. Tegenwoordig leven er nog maar enkele honderden mensen in Jerome. Het is nu een toeristische trekpleister geworden met vooral art galleries, ambachtelijke winkeltjes, saloons en restaurants.
Achteraf bekeken... voor ons had dit niet gehoeven. Het was niet ons ding... TE toeristisch!
Nog een half uurtje bergaf bollen en we komen aan in Sedona, of beter gezegd in Oak Creek. Hier blijven we 2 nachten. Het is hier ondertussen beginnen water gieten!!!!
De regen valt letterlijk met bakken uit de hemel.
Hopelijk morgen opnieuw mooi weer, want er staat een wandeling van 7 mijl op het programma!
DEEL 2: OAK CREEK (SEDONA)
Deze ochtend waren we alweer om 6u30 uit de veren, en om 7u present aan de ontbijttafel. Het is een aangename 18°C, dus eten we gezellig buiten. Toast, bagels, cornflakes, yoghurt, creme cheese, confituur, ... man, man, man, ... zo nog 20 dagen en we hebben elk een extra seat nodig op het vliegtuig.
Om 10 voor 8 vertrekken we richting West Oak creek om de voorziene trail van 7 miles te doen. Na wat zoekwerk vinden we uiteidelijk de parking, ... maar die blijkt volledig afgezet. Er cirkelt een helikopter boven ons hoofd en er staan een 3 tal brandweerwagens. That doesn't look good! Aan het hek staat een ranger, dus ik wip even uit onze "truck" om wat meer uitleg te vragen. Blijkt dat er gisteren iemand van de rocks is gevallen en ze weten wel waar die sukkelaar ligt, maar ze geraken er niet bij! De trail blijft dan ook de volledige dag gesloten. Over naar plan B! We beslissen om naar Crescent Moon Ranch te rijden en daar een kleine wandeling van anderhalve mile te doen. Onderweg stoppen we nog even bij een oude spoorwegbrug! Beautiful!
Onderweg naar Crescent Moon rijden we door een adembenemend landschap. Sefie & foto-time! :p
Na een half uurtje komen we aan bij Crescent Moon, we betalen de $10 fee en pikken het allerlaatste parkeerplaatsje in. :-)
De trail start met een prachtig zicht op de Cathedral Rock.
Het is een schaduwrijke trail langs een kreekje met bruinrood water, het kleur van de rotsen hier.
Zoals in de meeste van deze parken is er ruimschoots de mogelijkheid om te picknicken en te barbecuen.
Aangezien het zondag is maken heel van Amerikaans/Mexicaanse families hiervan gebruik. Ze zitten hier luidruchtig te kwetteren bij een tafel vol potten en pannen. Het lijkt wel of ze hun hele huishouden hebben verhuisd. :-)
Na anderhalf uurtje houden we het hier voor bekeken, ondertussen is er een kleine file om het park binnen te geraken. Wij waren dus net op tijd.
De volgende stop is Bell Rock, een rots in de vorm van een klok. Vanuit onze hotelkamer hebben we hier een prachtig zicht op.
We betalen alweer een entrance fee, $5 deze keer.
Van ver zien we mensen op de Bell rock klauteren en Matilde wil dit ook, dus doen we de Bell Rock climb en een stukje van Bell Rock path.
De temperaturen zijn ondertussen alweer tot boven de 30°C gestegen en dat voelen we!
We maken ook nog snel even een tussenstop bij The Chapel of the Holy cross. Een kapel in de bergwand en eens boven heb je er een wijds uitzicht. Het is op zich meer een kunstwerk dan een kapel.
Hierna hebben we nog even in het zwembad geplonsd en ons lekker ontspannen in de hottub.
Straks gaan we opnieuw bij Miley's Café gaan eten, want dat was ons gisteren bijzonder goed bevallen!
Bye bye!
DEEL 2: OAK CREEK (SEDONA)
Deze ochtend waren we alweer om 6u30 uit de veren, en om 7u present aan de ontbijttafel. Het is een aangename 18°C, dus eten we gezellig buiten. Toast, bagels, cornflakes, yoghurt, creme cheese, confituur, ... man, man, man, ... zo nog 20 dagen en we hebben elk een extra seat nodig op het vliegtuig.
Om 10 voor 8 vertrekken we richting West Oak creek om de voorziene trail van 7 miles te doen. Na wat zoekwerk vinden we uiteidelijk de parking, ... maar die blijkt volledig afgezet. Er cirkelt een helikopter boven ons hoofd en er staan een 3 tal brandweerwagens. That doesn't look good! Aan het hek staat een ranger, dus ik wip even uit onze "truck" om wat meer uitleg te vragen. Blijkt dat er gisteren iemand van de rocks is gevallen en ze weten wel waar die sukkelaar ligt, maar ze geraken er niet bij! De trail blijft dan ook de volledige dag gesloten. Over naar plan B! We beslissen om naar Crescent Moon Ranch te rijden en daar een kleine wandeling van anderhalve mile te doen. Onderweg stoppen we nog even bij een oude spoorwegbrug! Beautiful!
Onderweg naar Crescent Moon rijden we door een adembenemend landschap. Sefie & foto-time! :p
Na een half uurtje komen we aan bij Crescent Moon, we betalen de $10 fee en pikken het allerlaatste parkeerplaatsje in. :-)
De trail start met een prachtig zicht op de Cathedral Rock.
Het is een schaduwrijke trail langs een kreekje met bruinrood water, het kleur van de rotsen hier.
Zoals in de meeste van deze parken is er ruimschoots de mogelijkheid om te picknicken en te barbecuen.
Aangezien het zondag is maken heel van Amerikaans/Mexicaanse families hiervan gebruik. Ze zitten hier luidruchtig te kwetteren bij een tafel vol potten en pannen. Het lijkt wel of ze hun hele huishouden hebben verhuisd. :-)
Na anderhalf uurtje houden we het hier voor bekeken, ondertussen is er een kleine file om het park binnen te geraken. Wij waren dus net op tijd.
De volgende stop is Bell Rock, een rots in de vorm van een klok. Vanuit onze hotelkamer hebben we hier een prachtig zicht op.
We betalen alweer een entrance fee, $5 deze keer.
Van ver zien we mensen op de Bell rock klauteren en Matilde wil dit ook, dus doen we de Bell Rock climb en een stukje van Bell Rock path.
De temperaturen zijn ondertussen alweer tot boven de 30°C gestegen en dat voelen we!
We maken ook nog snel even een tussenstop bij The Chapel of the Holy cross. Een kapel in de bergwand en eens boven heb je er een wijds uitzicht. Het is op zich meer een kunstwerk dan een kapel.
Hierna hebben we nog even in het zwembad geplonsd en ons lekker ontspannen in de hottub.
Straks gaan we opnieuw bij Miley's Café gaan eten, want dat was ons gisteren bijzonder goed bevallen!
Bye bye!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten