Dag 3: 29 Palms- Oatman- Kingman

(klik op de camera om de foto's te bekijken)


Vandaag was iedereen om 7u uitgeslapen en goedgezind uit de veren. Ontbijt was inbegrepen, dus zaten we omstreeks 7u30 gezellig aan de ontbijttafel. Naar Amerikaanse normen... heel uitgebreid! Vers fruit, muesli, cornflakes, bagels, brood, fruitsap, ... we eten onze buikjes rond! Bagage inladen, frigobox terug opvullen en weg zijn we alweer!We rijden richting Amboy, een spookstadje te midden van de Mojavewoestijn, dat volgens de LA Times nog maar 4 inwoners heeft. Het stadje ligt aan de route 66 en was vroeger een belangrijke stopplaats totdat de Interstate 40 werd aangelegd.De weg ernaartoe ligt in een troosteloos, dor en verlaten gebied. En op een paar trailers en vervallen "huizen" na zien we enkel zand en stenen.





Na Amboy rijden we naar Oatman, helaas is er een roadblock en kunnen we niet verder via route 66. Dit levert ons een detour op van 1u extra. We waren eigenlijk van plan om bootje te gaan varen in Katherine's landing, maar omwille van de omleiding doen we dit maar niet.Elke medaille heeft 2 kanten en wij zien de positieve kant van deze roadblock wel in en nemen ruim de tijd om een fotoshoot te doen bij het alom gekende teken op de weg. :-)




Vervolgens richting Oatman dus! Een paar mijl voor aankomst worden we al verwelkomd door een van de bewoners. In het midden van de weg staat een ezel! In Oatman lopen deze vrij rond, het zijn de nakomelingen van de ezels die Joe Jeneres, een Mexicaanse goudzoeker, gebruikte om de goudhoudende grond te vervoeren. Het stadje is nu dankzij de filmindustrie aan een 2de leven begonnen. Er werden hier heel wat westerns opgenomen.We drinken iets in de Dollar Bill bar en M&M "versieren" een dollarbiljet om aan de muur te nieten.




Het is alweer broeierig heet... de thermometer geeft een slordige 110°F aan, in mensentaal 43,3°C!!De airco in de auto zorgt voor een welkome afkoeling.We slingeren nu door de "bergen" op weg naar Kingman. Wat een views!!! Niet te geloven... zoooooo mooi!


In Coolsprings stoppen we ook nog even voor een fotoshoot. Terwijl Philip een praatje maakt met de eigenaar en een route 66 magneet voor op onze frigo koopt, fotograferen Margot en ikzelf erop los.Een weetje... als je van Oatman naar Coolsprings rijdt dan heb je 122 haarspeldbochten, verspreidt over een afstand van 9 mijl, achter de kiezen. Dat kan tellen, niet?


We slingeren nog even verder en omstreeks 15u 30 arriveren we aan ons hotel voor vandaag, Ramada in Kingman.We voelen ons eigenlijk alle 4 als uitgeperste citroenen en beslissen dat het genoeg is geweest voor vandaag. Auto uitladen en even platte rust aan het prachtige zwembad. (Het water is helaas wel IJSKOUD!!)Dinner deze avond was in Amerikaanse stijl, ...Matilde helemaal in haar nopjes want we gingen hamburgers eten bij Five guys burgers & fries. En het mag gezegd worden... ze waren yummie!!


Slaapwel iedereen!


ps het netwerk is hier heel traag dus de foto's zullen voor een andere keer zijn! :/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten