(klik op de camera om de foto's te bekijken)
Deze ochtend hebben we nog eens uitgeslapen, op het gemak ontbeten, auto volgetankt, boodschappen gedaan en omstreeks 9u30 waren we op weg naar Little Wild Horse Canyon. Rond 11u15 startten we de trail, ... in het gezelschap van 2 niet zo gemotiveerde tieners. :-)
De wandeling begint achter de toiletgebouwen en je volgt gedurende een kwartier een (saaie) droogstaande wash. Op een bepaald moment word je volledig geblokkeerd door rotsblokken, daar kan je mits wat klim-en klauterwerk links omheen. De canyon start vrij breed en ligt op het middaguur pal in de zon... wat uiteraard geen positieve invloed had op het humeur van onze beide dames. Hihihi...


Eens wat verder in de canyon versmalt die, en lacht de koelte je toe... zo ook de gezichten van M&M, want na een tijdje wordt deze trail echt wel leuk. Op sommige plaatsen is de canyon zo smal dat je amper je voet nog kan plaatsen, je loopt als het ware door een nauwe spleet. Er kwam ook wel wat klimwerk aan te pas, want op sommige plaatsen wordt het pad geblokkeerd door grote rotsblokken.
(In het fotoalbum vind je nog een paar extra foto's)
Hierna rijden we door naar het Goblin SP. Dat is amper een 10 tal min rijden en gezien het uur, het is ondertussen voorbij 13u, beslissen we om eerst onze buikjes te vullen en halen we onze picknick boven, dit met zicht op de "dwergen" van Goblin Valley.
Het is alweer... bloedheet en mijn medereizigers zijn niet echt onder de indruk van dit landschap. We volgen hier geen trails, maar lopen een 20 tal minuutjes rond, klimmen op wat goblins (dit is toegestaan btw) en houden het voor bekeken.
Op naar de volgende bestemming: Gifford House in Fruita, Capitol Reef NP.
Ik las op tripadvisor dat ze hier super lekkere fruittaart verkopen, de vruchten worden op het domein gekweekt. Anderhalf uur later stoppen we eerst aan het visitor center voor de nodige stempels en rijden vervolgens door naar La fruita.
Gemotiveerd en met het water in onze mond stappen we binnen... het eerste wat we zien... een lege "Pie-kast". What?!?!
"Ohhh we're so sorry... we are sold out!" Grrrrrr... we nemen dan maar genoegen met een ijsje à la Alkeveld. Lekker en verfrissend, maar toch wel jammer van de pie! :/
Op weg naar ons hotel in Torrey maken we nog een paar kleine stops. We bekijken snel even de petrogliefen, door Hopi indianen op de rotswand aangebracht.
En stoppen op een viewpoint, met een super zicht op de omgevende rotswanden.
Yes!! We made it through the day!! LOL
Geen opmerkingen:
Een reactie posten