Klik op de camera voor extra foto's
Deel 1
Deze morgen zijn we pas omstreeks 9u gaan ontbijten, ... we hebben wat nood aan slaap (mijn wallen hangen zowat tot aan mijn kin... leve de zonnebril!!)
We vullen de valiezen, zetten alles in de auto, stellen de gps in en weg zijn wij, richting Lower Calf Creek Falls in Escalante.
Het is een rit van een dik uur en om 11u starten we deze hike naar de waterval. De weg erheen is een dikke 3 mijl, oftewel een kleine 5km ... en dit verzwijg ik wijselijk voor onze 2 dochters. Hihihi, ...
We stappen alweer onder een verschroeiende zon en door het mulle zand, wat deze wandeling extra zwaar maakt.
(ps ... ik was ook wat "gepakt van de warmte" want mijn zonnekap stond verkeerd! :-))
De weg is vrij eentonig maar we zien toch wat mooie bloemen én een eigenaardig insect.
Na 1u15 stappen, puffen zuchten, zwoegen, klauteren en zweten, ... eindelijk de beloning! Wauw!!! Dé waterval...
Het voelde alsof je in een bad met ijsblokjes stapte en na een paar minuten was al het gevoel uit je benen verdwenen. Maar het was oooh zo de moeite waard.
We genieten hier een uurtje van de verkoeling en het prachtige uitzicht en vatten dan de terugweg aan. Die gaat net iets vlotter, het is grotendeels bergaf en er is net iets meer schaduw.
Eens terug op de parking werpen we ons op onze frigobox! Lunchtijd! (Het is ondertussen iets na half 3)
Het leuke hier in Amerika is... je vindt overal wel picknickspots. Zo ook nu. We kunnen dus op een schaduwrijk plekje van onze broodjes genieten.
Omstreeks 15u vertrekken we dan richting Bryce. Onderweg rijden we alweer door een prachtig landschap. Na elke bocht zien we weer andere rotsformaties en andere kleuren. Prachtig is het!
We stoppen ook nog even bij the Kiva Coffeehouse. Philip en ik bestellen een espresso en M&M eten dan eindelijk het stukje taart dat ze gisteren niet "kregen" :)
We rijden nog snel even door naar het visitorcenter voor de nodige stempels en rond 17u 30 kunnen we dan eindelijk inchecken in ons hotel. Best Western Grand... sjieke dinges!
Deel 2
Vandaag zoemde de wekker ons alweer wakker om 6u... pfffft, het vroeg opstaan gaat met de dag moeilijker. Omstreeks 6u30 zitten we aan de ontbijttafel... wat een keuze! Dit is echt wel het meest uitgebreide ontbijt dat we hier al hebben gekregen!Soit, ... vandaag hebben we niet veel tijd om ervan te genieten want om 7u15 worden we in de lobby van Bryce Canyon Lodge verwacht voor 1/2 dag paardrijden. Ik boekte deze uitstap al een paar maanden geleden, en dit bij de enige company die in de canyon mag afdalen. De andere organisaties moeten op de rim blijven.

Om 7u30 zitten we op "ons" paard en een kwartiertje later zijn we al op pad. Het is een ideale dag, licht bewolkt en dus zeker niet te warm.Na een 10 tal minuten merkt Matilde op dat onze paarden net zoals wijzelf zijn, met dezelfde karaktertrekken. We stellen ze je graag even voor:
Matilde --> Sweet Pea: koppig, heeft totaal geen zin in de wandeling in de canyon en blijft dus steeds achterop, moet aangepord worden met de zweep
Eva --> Ischelle: sloft zich de bergop, hijgt als een paard, maar begint onmiddellijk te lopen als er meer dan 1 meter afstand is met het paard ervoor (gidsen gaven duidelijk aan dat er max 1 m afstand mocht zijn :)) en ... moet om de 5 min plassen.
Philip --> Red River: bij Philip klopte het niet zo goed, want zijn paard was eerder Lazy river. Het was heel lui. Het enige moment dat het liep, was als mijn Ischelle, die liep ervoor, in draf ging. M.a.w. ... hij liep dus achter mijn gat :)
Margot --> Rusty: super braaf paard dat heel goed luisterde, maar altijd wou voorsteken. Het ging niet snel genoeg naar haar zin. (Begrijpelijk als je weet dat Red River ervoor liep)
De rit was F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H!!! ADEMBENEMEND!! SUPERRRRR!!Het is net alsof je in een sprookje binnenwandelt.



Om 11u zijn we terug bij de stallen en ik vraag onze gidsen Joe & Nicky om nog snel even een familiefoto te maken. :)
Het is ondertussen bijna lunchtijd en we rijden snel even naar de grocery store en de subway.Op onze kamer eten we ons belegd broodje op en rond 13u zijn we opnieuw vertrekkensklaar.Ik zag eerder al dat je een "fotoshoot" kom doen in cowboy style, dus we rijden eerst even bij Ruby's Inn langs en transformeren ons in echte cowgirls en cowboy. :)
Daarna rijden we tot aan Rainbow Point en stoppen op de scenic drive bij elk viewpoint om wat foto's te nemen. Omwille van de pracht die we deze ochtend zagen kunnen deze ons niet echt meer bekoren.Hierbij toch nog een paar foto's want Bryce blijft wel één van onze favoriete parken!!
's Avonds zijn we dan nog naar een typische rodeo gaan kijken en daarna was het alweer bijna tijd om in ons bedje te kruipen...
(Bij de foto's vind je nog wat extra beelden van de rodeo en het park :))
Geen opmerkingen:
Een reactie posten