geen extra foto's
Gisterenavond zijn we bij Meme's Café gaan eten, een restaurantje dat heel goeie kritieken kreeg op tripadvisor. Aangezien het 1) erg lekker was 2) we bij revisit 20% korting kregen en 3) de lucht er donderachtig uitziet, beslissen we om er terug te gaan en uitgebreid te ontbijten.
Omstreeks 10u klaart het dan eindelijk toch wat op en we beslissen om naar de Temple van Sinawa te gaan, de laatste shuttlestop in het park. Daar start nl. de wereldbefaamde Narrows hike.
We wandelen eerst de Riverside walk, en waar deze eindigt start de Narrows. Deze hike is door het water en op een heel onregelmatige ondergrond. (Grote en kleine losse, gladde keien). Het spectaculaire is dat je in een canyon wandelt, omgeven met rotswanden van 600m hoog. Echt super! De Canyon werd gevormd door de Virgin River, een onooglijk riviertje dat bij momenten amper enkelhoog over een paar keien dobbert. Hier past de uitspraak "klein maar dapper" echter perfect... aangezien dit riviertje gedurende miljoenen jaren, deze kloof dwars door 7 lagen zandsteen heeft uitgesleten!
De ranger die aan het begin van de wandeling staat, waarschuwt voor flashfloods, want het weer is nog steeds niet optimaal. Hij geeft de raad om niet te ver te wandelen. Dat doen we dan ook niet en na een drie kwartier door het water waden, keren we op onze stappen terug.
De foto's van vandaag zijn niet zo denderend, want noch Margot noch ikzelf zagen het zitten om onze reflexcamera mee te zeulen, dus hebben we een goedkoop onderwatercameraatje gebruikt. (Maar het geeft toch een beeld)
Hierna hebben we nog een korte wandeling gedaan "wheeping Rock" oftewel "wenende steen", en bij aankomst bleek inderdaad water van de rotswand te druppen. Ik kan me voorstellen dat bij zwaar regenweer de rock zich een oog uitweent, maar nu waren het toch maar krokodillentraantjes! :)
Het is ondertussen 15u30 als we terug in ons hotel zijn en tijd voor een zwempartijtje!
Bye!!
Tomorrow... LAS VEGAS, baby!
Het is ondertussen 15u30 als we terug in ons hotel zijn en tijd voor een zwempartijtje!
Bye!!
Tomorrow... LAS VEGAS, baby!











Geen opmerkingen:
Een reactie posten