dag 11: Monument Valley- Gooseneck SP- VOG road

(klik op de camera om de foto's te bekijken)

Deze ochtend biepte de wekker ons om 6u wakker (allez, eigenlijk was het dan pas 5u, aangezien we pas in een andere tijdzone beland waren). En gezien de fantastische view op de Mittens, die we vanop ons balkon hadden, wilden Margot en ik heel graag de zonsopgang zien. Een mens moet al eens iets over hebben voor een prachtfoto! 

(Met dank aan Margot :p)



Om 7u gaat de ontbijtzaal open en wij staan paraat om onze maagjes (alweer) goed te vullen!
Om iets voor 8u zitten we gepakt en gezakt in de auto, want we willen de 17 mile drive doen, een dirtroad die ons doorheen Monument Valley leidt en de mooiste views laat zien.
Philip is helemaal in zijn nopjes want hij kan eindelijk de 4x4 functie van ons monster uitproberen! :-)

We doen er ongeveer een uurtje over, de nodige fotostops incluis.




Van hieruit gaat het richting Gooseneck SP, maar niet zonder eerst de obligatoire foto te nemen ter hoogte van milemarker 33. Even in het midden van de straat gaan staan en ... Klik!





Goosenecks SP ligt aan een diepe meander van de San Juan. Deze rivier meandert hier 8km lang door een gebied dat maar 1,6 km breed is. De meanders zijn tot 300 m diep.




(onderste= internetfoto!)

Aangezien Philip zo veel fun beleefde tijdens de dirtroad van MV, leid ik hem naar een iets extremere, de Valley of the Gods road. Alweer een 17 miles lange drive, maar toch wel net iets uitdagender dan die van MV! Fun, fun, fun... de melk die ik deze morgen dronk, is ondertussen milkshake geworden! LOL



Als eindbestemming kozen we vandaag voor Cortez, en hiermee belanden we in de 4de van de 5 staten die we op onze trip zullen bezoeken. Dit is echter maar een blitzbezoekje gezien we morgen alweer in Utah zijn.
Ik wou vandaag nog graag één van de twee voorziene wandelingen doen in Mesa Verde, dus om 14u staan we in het Visitor center. M&M zetten alvast de stempels, terwijl ik aanschuif om een tour te boeken. Helaas, ... alles zit vol voor vandaag!
Ik reserveer dan maar beide tours, Balcony House en Cliff Palace, voor morgen, wat betekent dat er alweer niet kan worden uitgeslapen... :/
Maar hé, ... we zijn hier niet om te slapen, nietwaar? :p











Geen opmerkingen:

Een reactie posten