dag 9: Grand Canyon - Glen Canyon- Page

(klik op de camera om de foto's te bekijken)


Deze morgen zijn we uitgebreid gaan ontbijten in de Bright angel lodge. Philip nam 2 spiegeleieren met toast, Matilde een grote schaal fruit met bananentoast en extra gewone toast, Margot ging voor een all-American breakfast en bestelde een stapel blueberrie pancakes en ikzelf at een ciabatta met roerei, kaas en barbequeham en als extraatje...een fruitsla en yoghurt.Jep... we kunnen er weer tegenaan! :pWe verlieten de Grand Canyon via de desert view road en stopten nog even bij de desert view tower. Vanop de toren heb je een schitterend zicht over de canyon, binnenin vind je versieringen van de Navajo Indianen.






Tegen 13u30 kwamen we aan bij horseshoe bend. 





De terugweg was best wel een pittige klim, mede dankzij het mulle zand en de temperatuur van 100°F (38°C)

We rijden door naar de Glen Canyon Dam, nemen wat foto's van op afstand en besluiten dan even binnen te gaan in het visitor center om te vragen of er nog vrije plaatsen zijn voor de tour.


Terwijl ik de info inwin, zetten M &M alweer een extra stempel in hun paspoort (die geraakt ondertussen stilaan goed gevuld :p)Ik betaal $15 en we kunnen mee met de tour van 14u30, wat betekent dat we een half uurtje moeten wachten. Tot plots de dame van de desk afroept of de familie Eeckhout zich even wil melden. Ze hebben een extra tour ingelast en we kunnen met die mee. Toppie!Eerst even door de security. Het is een Federal building en ze lachen er hier niet mee: geen rugzakken, geen handtassen, geen aanstekers, ... enkel gsm, portefeuille en een flesje "clear water" mag mee. 

We krijgen gedurende 45 min een rondleiding en uitleg over de bouw en het gebruik van de dam. Héél interessant! De dam is bvb. onderaan 100m breed en volledig in beton! In 1963 zijn ze de dam beginnen vullen en in 1980 was hij voor de eerste kaar volledig vol, enz. ...





Na dit bezoekje hebben we allemaal zin in een ijsje en we gaan langs bij "Big Dipper". Amai!!!! Big was die zeker, onze crème!! Een echte caloriebom. Ik denk dat die 2 scoops wel 6 bollen zijn bij ons! LOL






Geen opmerkingen:

Een reactie posten