dag 18: Bryce- Canyon overlook- Zion

(klik op de camera om de foto's te bekijken)

Deze ochtend was een beetje relax ochtend. We werden allemaal wakker met nogal wat spierpijn van het paardrijden. :)Na een rustig ontbijtje, alles opnieuw ingepakt, auto ingeladen en omstreeks 9u30 konden we vertrekken richting Coral Pink Sanddunes SP. Dit kleine state park ligt vrij afgelegen en het zand heeft, zoals de naam doet vermoeden een zalmrozige kleur. (Hoewel M & M het eerder als oranje omschreven).





We zijn hier ongeveer een 3 kwartier gebleven, hebben geen wandelingen gemaakt, maar enkel wat foto's genomen en van het uitzicht genoten. 




Daarna ging de rit verder naar Zion NP. Hier hebben we een motelletje geboekt, dicht bij de park entrance en we mogen al om 13u30 inchecken. Lekker vroeg dus! Zo gezegd, zo gedaan, ... ingecheckt en uitgeladen. Het weer is niet opperbest, het is bewolkt en drukkend warm. Dan maar een niet al te zware wandeling... Emerald polls hike.We nemen de shuttle richting park (deze stopt praktisch aan de deur van ons motel, dus dat is super), vervolgens moeten we nog een klein eindje stappen tot aan het visitor center en daar kunnen we dan de park shuttle nemen, want er mogen geen wagens rijden in Zion NP. Tijdens de rit speelt een bandje dat ons bij elke stop van wat info voorziet. Aan de Zion Lodge stappen we uit en beginnen onze hike voor vandaag. Hoewel de hike op zich niet zwaar is, is hij voor ons wel voldoende. :-) (We worden wat moe, denk ik)De eerste stop is Lower Emerald Pool, waar een watervalletje in een pool "drupt". We zijn natuurlijk verwend geweest met het zicht op de prachtige Lower Calf Creek Falls. Dit is echt een niemendalletje! 




We klimmen nog even verder, want nu wordt de hike wat zwaarder en steiler en komen zo aan de Middle Emerald Pool... een veredelde plas water met honderden kikkervissen erin. :-/




We're done! We doen de upper niet meer, maar beginnen de afdaling.Omstreeks17u nemen we opnieuw de shuttlebus richting visitor center en we zijn niet alleen... als haringen in een ton, zoals ze zeggen, slingeren we naar ons motel. Terwijl ik dit verslagje typ, zijn M&M en Philip lekker aan het plonzen in het zwembad met glijbaantje. Can you imagine?? Hahaha...VoilĂ , dit was het voor vandaag! Straks een douch'ke en dan diner!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten